دنیای اقتصاد | نرخ آهن آلات ، نرخ ارز

دنیای اقتصاد | نرخ آهن آلات ، نرخ ارز
پیوندها
  • ۰
  • ۰

صعود قیمت نبشی صادراتی در کشورهای مشترک المنافع

در بازار صادراتی نبشی در کشورهای مستقل مشترک المنافع روند روبه رشدی را طی کرده و قیمت نبشی صادراتی در اوایل ماه افزایش یافته است. با وجود تاکتیک های روبه رشد در چین و وجود منابع در دسترس، مصرف در خاورمیانه روند ادامه داری به خود می گیرد. این در حالی است که تأمین کنندگان کشورهای مستقل مشترک المنافع، روند قیمت جهانی نبشی را به طور مرتب رصد می نمایند


آخرین معاملات نبشی کشورهای مستقل مشترک المنافع  در منطقه خاورمیانه با قیمت ۵۳۰ تا ۵۴۰ دلاردرهر تن فوب دریای سیاه ثبت شد که طی یک هفته ۱۵ تا ۲۰ دلار در هر تن افزایش قیمت داشته است. به طور خاص، خریداران ترکیه چندین محموله نبشی را از اوکراین و روسیه به قیمت ۵۳۰ تا ۵۴۰ دلار در هر تن خریداری کردند.
شنیده شده که قراردادی برای نبشی روسیه نیز در شمال آفریقا به قیمت  ۵۴۰ دلار در هر تن امضا شده است. شاخص های قیمت نبشی به ۵۳۰ دلار در هر تن دریای سیاه افزایش یافت. طبق پیش بینی فعالان بازار داخلی، افزایش قیمت ادامه دارد. با این حال، در حال حاضر پیشنهادات در بازار تقریباً وجود ندارد. برخی از تامین کنندگان همچنان با ایده تغییرات قیمت برای خروجی ماه تصمیم گیری می کنند، دیگران با داشتن دسترسی کم، قیمت نبشی را کاهش می دهند.

قیمت نبشی

ترکیه بازار مناسب نبشی صادراتی

نماینده شرکت MMK به متال اکسپرت گفت: ما مذاکرات لازم را انجام می دهیم. نه سطح و نه حجم صادرات آن هنوز مشخص نشده است.» طبق اظهارات چندین بازار داخلی، فولاد سازان روسی، سطح صادرات خو را کاهش داده و محصولات ماه خود را در بازار داخلی به فروش می رسانند. با این وجود، قانونا در بازار روسیه  روند نزول قیمت برای بلند مدت ممکن به نظر نمی رسد.
 روند افزایشی قیمت تنها به نفع صادرکنندگان بوده است. یکی از تجار اظهار داشت: به استثنای منطقه خاور میانه، تقاضاهایی در شرق دور وجود دارد؛ زیرا آنها چین را با قیمت هایی که برای آنها معنی دار باشد، نمی خواهند». در ترکیه نبشی کشورهای مستقل مشترک المنافع بازار خوبی داشته و در عین حال قیمت در بازارداخلی در طول هفته ۱۰-۲۰ دلار در هر تن افزایش داشته است.

بررسی فروش نبشی در یک شرکت ترکی

یک مجتمع فولاد سازی در ترکیه با نام مجتمع فولاد کاردمیر، فروش نبشی داخلی را یک روز پیش فروش آغاز کرده است. با تضعیف لیره در برابر دلار آمریکا، سطح تقاضا برای نبشی این مجتمع بالا رفت، اما این شرکت فولاد ساز بعد از فروش چند محموله خود، عرضه نبشی به بازار را متوقف نمود.
با توجه به کاهش ارزش لیره دربرابر دلار، قیمت نبشی داخلی، روزانه ۵ تا ۶ دلار به ازای هر تن کاهش یافت و موجب افزایش علاقه خریداران داخلی شد. در نتیجه، طبق اطلاعات بازار شرکت کاردمیر با توجه به نرخ فعلی، ۶۵٫۰۰۰ تن شمش را با قیمت ۵۴۰ دلار در هر تن (۱٫۵۴۸ لیره در هر تن کارهای سابق) ارائه داد. تولیدکنندگان ۲۸٫۵۰۰ تن نبشی را با قیمت ۴۷۳ دلار در هر تن (۲٫۰۰۵ لیر در هر تن کارهای سابق) عرضه داشتند.
فعالان بازار داخلی انتظار دارند که شرکت کاردامیر، به ویژه در بخش نبشی به زودی از فروش خودداری کند... یک منبع تجاری به متال اکسپرت گفت: شرکت کاردمیر کمتر از حد معمول نبشی فروخته است. با وجود تقاضای بالای محلی، انتطار می رود شرکت کاردمیر با یک قیمت پیشنهادی جدید مجددا به بازاربرگردد. یکی از مزایای پیشنهاد قیمت به دلار این است که قیمت به دلار شامل مالیات نمی شود، اما قیمت بندی بر اساس لیره شامل 18% مالیات بر ارزش افزوده خواهد بود.

  • ۹۷/۰۳/۱۶
  • مهران بابایی

قیمت نبشی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی