دنیای اقتصاد | نرخ آهن آلات ، نرخ ارز

دنیای اقتصاد | نرخ آهن آلات ، نرخ ارز
پیوندها
  • ۰
  • ۰

به نقل از سنگاج بلوک های بتنی و آجرهای خاک رس دارای اختلاف زیادی در ترکیب و استفاده هستند که اکثر مردم آگاه نیستند. در نتیجه، شما متوجه می شوید که در برخی موارد مواد جمع آوری شده بین این دو به پایان می رسد که مناسب برای پروژه از نظر قیمت گذاری و همچنین جنبه های دیگر.

اگر شما در حال بررسی ساخت خانه مسکونی یا ساختمان تجاری هستید، در اینجا تفاوت هایی برای بلوک های بتونی و آجرهای خاکی برای روشنگری شما وجود دارد؛


 
اولین تفاوت قابل توجه بین آجر لفتون 10 سوراخ   و یک بلوک در شکل، اندازه و ترکیب است. بلوکها عمدتا از بتن ساخته شده و در مقایسه با آجر بزرگترند. آنها در هر دو فرم جامد و توخالی آمده و عمدتا در دیوارهای باربری استفاده می شود که قدرت بسیار مهم است.

همچنین بخوانید: نکاتی درباره نوآوری در مصالح ساختمانی

متخصصان ساختمان آجر را به عنوان یکی از محصوالت سازگار با محیط زیست در بازار در نظر گرفتند. آجرها واقعا مقره ای بزرگ هستند؛ گرمای انرژی از خورشید در طول روز ذخیره خواهد شد و تنها چند ساعت پس از غروب خورشید آزاد می شود. این ویژگی آنها را برای مناطق با درجه حرارت بالا مناسب می سازد. علاوه بر این، آنها پس از ساخت در چند سال اول زندگی خود تمایل دارند - حدود 3mm تا 5mm بیش از 10 متر طول دیوار، و آن را برای ارائه مفاصل توسعه لازم است. به طور کلی، اندازه، کاربرد، هدف و ترکیب آجر و بلوک، تفاوت را ایجاد می کنند.

بلوک ها، از سوی دیگر معمولا از بتن ساخته شده اند. بلوک بزرگتر از آجر هستند و اغلب به عنوان پارتیشن در داخل و خارج از برنامه کاربردی و نیز ساختار ساختمان استفاده می شود. بیشتر بلوک های بتنی دارای یک یا چند حفره توخالی هستند و طرف آنها ممکن است به راحتی و با طراحی طراحی شود. برای ایجاد دیوار، بلوک های بتنی یک بار در کنار یکدیگر قرار می گیرند و همراه با ملات بتنی تازه نگهداری می شوند.

در نهایت، تا آنجا که به نقاشی مربوط می شود، بر خلاف آجرهای بتونی که نسبتا خوب رنگ را دریافت می کنند، آجرهای خاک رس اغلب در سال های اولیه خود، نمکهای فلزی را از بین می برند که باعث رنگ شدن پوست می شود.


بلوک ها معمولا با اندازه اسمی آنها (یعنی 400 میلی متر طول، 200 میلیمتر و 200 میلی متر بالا) اشاره می کنند. از آنجا که یک مجوز برای اتصالات ملات عرضی 10mm ساخته شده است، اندازه واقعی 390mm x 190mm x 190mm است.

اندازه اسمی استاندارد برای هر دو بلوک جامد و توخالی عبارتند از:

400 × 300 عرض × 200 هکتار

400 × 250 وات x 200 وات

400 × 200 عرض × 200 هکتار

400 x 150 وات x 200h

400 × 100 عرض × 200 ه

بلوک ها در قالب های فولادی تشکیل می شوند و از آنجا که مواد نسبتا پایدار هستند، اندازه واحدهای مختلف را می توان در داخل تحمل های کوچک کنترل کرد.

اگر می خواهید بدانید در مورد دستگاه هایی که این بلوک های توخالی تولید می کنند، اینجا کلیک کنید

آجرها واحدهای کوچکتر یا جامد یا با هسته های کوچک که معمولا از خاک رس ساخته می شوند


آجر معمولا به ابعاد سنتی - 230 میلیمتر، 110 میلیمتر و 76 میلیمتر ساخته می شود. اینها ابعاد واقعی و اندازه اسمی برای آجر نیستند.

از آنجایی که قیمت آجر سه گل از خاک رس ساخته شده است، آنها می توانند تغییر شکل در طول تولید، به ویژه در فرایند شلیک، و واحد های واحد می تواند به اندازه قابل توجهی متفاوت باشد. تحمل ها با قرار دادن 20 واحد با هم اندازه گیری می شوند، که اندازه متوسط ​​را اندازه گیری می کنند، اما تغییرات واحدهای فردی را اندازه گیری نمی کند.


"به طور معمول" یک آجر از خاک رس ساخته شده است و در بیش از هر زمان، هر چند "آجر شن و ماسه" به جای شستشو شیمیایی شیمیایی درمان می شوند. آنها اندازه استاندارد (در حال حاضر) درست زیر 4 1/2 "x 9" x 3 "بالا هستند - یا به جای آن، ابعاد مربوط به ملات اطراف آن است.

بلوک ها به طور کلی از نوع "بتنی" یا دیگر (به عنوان مثال، عایق بندی) مواد تشکیل شده توسط مواد شیمیایی ساخته می شوند و معمولا (معمولا) دو برابر طول و سه برابر ارتفاع یک آجر هستند، هرچند ضخامت آن می تواند متفاوت باشد

با این توضیح، "بلوک کاشی" همچنین می تواند از بلوک های گچی آتش گرفته به اندازه های مختلف استفاده کند، به طوری که می توان آنها را به یک الگوی بدون ملحق گذاشت، یعنی دو برابر طول آنهاست.

  • ۹۸/۰۳/۰۴
  • مهران بابایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی