دنیای اقتصاد | نرخ آهن آلات ، نرخ ارز

دنیای اقتصاد | نرخ آهن آلات ، نرخ ارز
پیوندها
  • ۰
  • ۰

تاثیر تعرفه وارداتی بر صنایع بزرگ فولادسازی در آمریکا

با وجود آنکه تصمیات اخیر دونالد ترامپ بازار تجارت جهانی را با چالش های متعددی روبرو نموده است، اما از نظر تحلیلگران بازار تمامی این تصمیمات در راستای بهبود اقتصاد آمریکا بوده و در واقع به نفع کشور آمریکا تصمیم گرفته شده است. وضع تعرفه های 25 درصدی بر روی کالاهای وارداتی به آمریکا، بسیاری از کشورها را درامر واردات کالا مانند محصولات فولادی با تنش مواجه نموده است؛ اما در کل وضع تعرفه وارداتی بر محصولات فولادی، در راستای امنیت ملی کشور آمریکا بوده است.

 علاوه بر این قیمت کلاف گرم و سرد در بازار داخلی آمریکا بعد از 8 سال افت قیمت، 60 درصد افزایش نسبت به قیمت وارداتی این محصولات داشته است. این روند برای فولادسازان بزرگ آمریکا مانند آرسلور میتال، نیوکور و غیره بسیار حیاتی و مهم بوده وبا افزایش سهام این شرکت ها در بازار، بسیاری از طرح ها و پروژه های معوق شده ناشی از کمبود ظرفیت به مرحله اجرا درخواهند امد و گام مهمی در توسعه صنعت فولاد این کشور برداشته خواهد شد. البته از نظر برخی تحلیلگران این سیاست در بلند مدت به ضرر صنایع مهمی چون صنعت خودروسازی، صنایع انرژی و صنایع فولادی پایین دست در آمریکا خواهد شد که بایستی به طور عمیق به بررسی مزایا و معایب این تصمیم بپردازیم.

توری حصاری

 تاثیر وضع تعرفه وارداتی برتامین خطوط انتقال انرژی آمریکا

در کشور آمریکا لوله ها و خطوط انتقال انرژی از خارج از این کشور تامین می گردد. با وضع تعرفه های وارداتی بر روی این خطوط انتقال انرژی که در صنایع آب، گاز و نفت مورد استفاده قرار می گیرد، سطح واردات کاهش یافته و قیمت خرید آنها به میزان زیادی روند صعودی خواهد داشت. ادامه این وضعیت سبب افزایش قیمت تمام شده این لوله در داخل کشور خواهد گردید و با توجه به نیاز بخش صنایع انرژی به این محصولات، در نهایت دچارضرر شده و آسیب خواهند دید.

البته برخی از کشورهای وارد کننده این محصولات مانند کره تاکنون با مذاکرات توانسته اند خود را معاف از تعرفه های وارداتی نمایند. هر چند بعد از وضع تعرفه های وارداتی، تعداد کشورهای معاف از مالیات بسیار انگشت شمار شده و تا 70 درصد کاهش داشته اند. با افزایش قیمت تمام شده خطوط انتقال انرژی، سطح صادرات نفت آمریکا کاهش خواهد یافت. ادامه این روند با وجودی که آمریکا در این چند ساله اخیر تمامی تلاش خود را برای بهبود صادرات نفت به کار بسته است، مفید نخواهد بود.

قیمت ورق گالوانیزه هفت الماس

تاثیر تعرفه وارداتی برتامین قطعات خودرو از سوی اروپا

قطعات فولادی مورد نیاز صنایع خودروسازی آمریکا از طریق اروپا وارد می شود. اروپا به میزان 16 درصد از تولیدات خودروسازی آمریکا را تامین می نماید و 8/1 میلیون تن از وسایل نقلیه مورد نیاز این کشور را صادر می نماید. البته با وضع تعرفه های 25 درصدی بر روی محصولات فولادی و آلومینیوم، صنایع خودروسازی این کشور مانند جنرال موتور و تسلا با نگرانی های زیادی روبرو شده اند. در حال حاضر این شرکت های بزرگ خودروسازی در آمریکا به میزان 26 درصد از آهن آلات مصرفی آمریکا را به خود اختصاص داده اند. با ادامه این روند این شرکت ها متحمل ضررهای زیادی شده و قیمت نهایی خودرو به میزان زیادی افزایش خواهد یافت.

قیمت ورق گالوانیزه شهرکرد

تاثیر سیاست تعرفه های وارداتی بر صنایع کوچک فولادی

اگرچه وضع تعرفه های وارداتی بر روی کالاها از سوی آمریکا به نفع صنایع بزرگ فولادی در این کشور شده است، اما از سویی دیگر صنایع کوچک فولادسازی در بلند مدت دچار ورشکستگی خواهند گردید. به گونه ای که در وضعیت کنونی با افزایش قیمت ها، ظرفیت تولید تنها به میزان یک درصد افزایش یافته است. این عامل باعث خواهد گردید که صنایع پایین دستی دچار مشکل شده و در نهایت مصرف کننده نهایی با روند صعودی قیمت محصولات فولادی فشار زیادی را تحمل کند. در نهایت در بلند مدت صنایع کوچک فولادسازی متضرر خواهند گردید و دچار ورشکستگی خواهند شد.

قیمت ورق گالوانیزه 6 میل

قیمت ورق گالوانیزه

نظرات (۱)

مطلب خیلی عالی بود از لینک های داخل مقاله هم بازدید کردم ممنون از حسن فعالیتتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی