دنیای اقتصاد | نرخ آهن آلات ، نرخ ارز

دنیای اقتصاد | نرخ آهن آلات ، نرخ ارز
پیوندها
  • ۰
  • ۰

آخرین اخبار از بازار ورق گالوانیزه

آخرین اخبار اعلامی در مورد قیمت ورق گالوانیزه در بازار داخلی بازار امروز ورق گالوانیزه، سه شنبه دهم بهمن ماه ٩۶ حاکی از آن است که قیمت این محصول در برخی از کارخانه های داخلی از جمله کارخانه کاشان، نوسانات بسیاری را به همراه داشته است. طبق بررسی های انجام شده توسط کارشناسان، قیمت ورق گالوانیزه کاشان از یک ماه پیش تا کنون دائما دچار نوسان بوده و نرخ این محصول از دو روز پیش تا کنون مرتبا بین ۴٢۶۵ تومان و ۴٠٢٠ تومان متغیر بوده است.

در حال حاضر قیمت ورق گالوانیزه با ضخامت ٠.٣۵ بارگیری از کارخانه در حدود ۴٢۶۵ تومان اعلام شده است. کارشناسان و تحلیل گران معتقدند که این نوسانات ممکن است حاکی از دو مورد غیر قابل اجتناب که بسیار هم بر بازار ورق گالوانیزه تاثیر گذار بوده اند، باشد. این روز ها دو عامل تاثیر گذار سرمای هوا و بارش برف و همچنین نوسانات نرخ ارز تغییرات زیادی را در قیمت ورق گالوانیزه و دیگر محصولات فولادی پدید آورده است اما این تغییرات تنها بر برخی از بازار ها مستولی شده و در بازار اغلب محصولات فولادی آرامش نسبی مشاهده می شود زیرا هنوز هم معاملات آنچنانی در این بازارها صورت نمی گیرد.

تاثیرات شرایط جوی

اما در این میان قیمت ورق گالوانیزه برخی از کارخانه های داخلی با اندک نوسان نرخ ارز بالا رفته و با سرد شدن هوا و بارش برف کاهش می یابد و این به معنی آن است که بازار این محصول درگیر مسایل حاشیه ای در خصوص افزایش نرخ ارز و بارش برف است. ممکن است به عقیده برخی، سرمای هوا به خودی خود تاثیری بر قیمت ورق گالوانیزه نداشته باشد.

ورق سیاه اصفهان

اما با بارش برف و یخ زدن جاده ها شرایط حمل و نقل در واقع از مسیر عادی آن خارج شده و به دلیل این که در حال حاضر امکان انتقال محصولات و مواد اولیه وجود ندارد، و کارخانه ها هم مجبورند که تا بهتر شدن شرایط جوی حجم فعالیت‌های تولیدی و در پی آن معاملات خود را کاهش دهند.

نوسانات قیمت ورق گالوانیزه کارخانجات داخلی

در مورد نرخ ارز و تاثیر آن بر قیمت ورق گالوانیزه هم باید گفت که گویی با افزایش نرخ ارز، برخی از کارخانه های داخلی میل به بالا بردن قیمت ورق گالوانیزه و سایر محصولات تولیدی خود دارند اما کارشناسان هنوز هم شاهد تأثیر گذاری آن بر همه بازار ها نیستند. برای مثال قیمت ورق گالوانیزه در کارخانه هفت الماس نسبت به شرایط جوی و نرخ ارز هیچ تغییری پیدا نکرده و قیمت ورق گالوانیزه این کارخانه نسبت به یک هفته گذشته ثابت اعلام شده است.

اما پیش بینی می شود که قیمت محصولات این کارخانه طی یکی دو روز آینده با نوساناتی مواجه شود زیرا ورق گالوانیزه کارخانه هفت الماس در برخی از ضخامت ها اعلام نشد و در حال حاضر فروش بسته است. علاوه بر این، وضعیت کارخانه فولاد نیز به همین صورت بود و قیمت ورق گالوانیزه این کارخانه علاوه بر ثابت ماندن نسبت به یک ماه گذشته، در برخی از ضخامت ها نیز اعلام نشد.

واقعیت های موجود در بازار

اما با این حال مشاهده وضعیت قیمت ورق گالوانیزه کارخانه های مختلف ممکن است آن طور که باید و شاید واقعیت های موجود در بازار این محصول را ترسیم نکند زیرا در حال حاضر حجم معاملات به قدری کم است که اعداد و ارقام به درستی نمی توانند چهره تمام نمای بازار را نشان دهند.

علاوه بر این، امروز در بازار آزاد ورق گالوانیزه برای عرضه از انبار تهران نسبتاً با ثبات اعلام شد و این به معنای آن است که می توان روندی آرام و بدون نوسان را برای قیمت ورق گالوانیزه در بازار تهران مدنظر قرار داد. علاوه بر ثابت ماندن قیمت ورق گالوانیزه کارخانه تهران، قیمت ورق گالوانیزه بسیاری از واحدهای تولیدی دیگر کشور نیز نسبتاً ثابت بود اما در این میان برخی از کاهش نرخ های جدی هم شنیده شد که نشان می دهد احتمالا بازار به طور کلی آمادگی کاهش ورق گالوانیزه را در بطن خود نهفته دارد
  • ۹۶/۱۱/۱۴
  • مهران بابایی

نظرات (۱)

وزن واحد متغیری است که به واحد تولید کننده‌ی ورق گالوانیزه بستگی دارد و معمولاً بر روی ورق نشان داده می‌شود. به عنوان مثال، وزن واحد معمول برای ورق گالوانیزه ممکن است گرمی بر میلیمتر مربع یا کیلوگرم بر متر مربع باشد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی