دنیای اقتصاد | نرخ آهن آلات ، نرخ ارز

دنیای اقتصاد | نرخ آهن آلات ، نرخ ارز
پیوندها
  • ۰
  • ۰

تغییرات قیمت تیرآهن در بازار داخلی

در این ماه با اقدامات لازم که در حواشی قیمت تیرآهن در حال انجام است، تعدادی از کارخانجات داخلی به صورت تصادفی مورد بررسی قرار گرفته شده اند  تا اوضاع قیمت تیرآهن تولید شده در مورد  آن ها مورد ارزیابی قرار گرفته شده است. در این خبر قیمت تیرآهن اهواز ، قیمت تیرآهن کرمانشاه و همچنین قیمت تیرآهن اصفهان مورد بررسی تحلیل گران قرار گرفته و نتایج آن در ادامه بیان خواهد شد.

با این وجود ارزیابی ها نشان میدهد که قیمت تیرآهن اهواز امروز در تاریخ سه شنبه ٢۴ بهمن ٩۶ هیچ حضوری در بازار آهن آلات نداشت و فروش بسته بود.علت این موضوع عدم اعلام قیمت تیرآهن اهواز می توان به افزایش دامنه دار قیمت دلار و مواد خام دانست چون این روز ها اتفاقاتی در مورد این دو موضوع به گوش رسید. همچنین، کارشناسان بر این باور هستند که قیمت تیرآهن اهواز به احتمال قوی تا پایان ن هفته  به همین صورت باشد و یا با روند افزایشی اعلام شود.

در سویی دیگر، قیمت تیرآهن کرمانشاه نیز در برخی از سایز ها اعلام نشد. طبق شنیده ها، تصور مشتریان این است که قیمت تیرآهن کرمانشاه بزودی افزایش کمی پیدا خواهد کرد. قیمت تیرآهن کرمانشاه با سایز ١۴ و وزن ١٣٠ نیز در حدود ٣٣۵٠٠٠ تومان اعلام شد که نسبت به نرخ اعلام شده در تاریخ ١٧ ثابت باقی مانده است.


با این حال جالب است که برخی از تولید کنندگان انتظار داشته اند که با نرخ پایه جدید با وجود این که احتمال عقب‌نشینی عرضه کننده و خریدار وجود دارد، افزایش پیدا کند. تنها با بررسی گزارشات مختصر و کوتاهی که از آخرین تحولات بازار ورق گالوانیزه منتشر می شود، بر همگان واضح و مبرهن است که با وجود شرایط فعلی بازار و کاهش جنب و جوش ها به دلیل نزدیک شده به پایان سال ٩۶، انتظار افزایش قیمت ورق گالوانیزه امری است که کمتر منطقی به نظر می رسد.

البته باید گفت که امری بعید و ناممکن هم نیست اما به عقیده متخصصان این حوزه، اگر هم افزایش قیمتی در راه باشد و تولید کنندگان ورق گالوانیزه به امید آن فروش برخی از سایز های خود را بسته باشند، باز هم این افزایشات اندک خواهد بود و تغییر چشمگیری در نرخ این محصول مشاهده نخواهد شد.

علاوه بر این، با توجه به شرایط فعلی بازار می بینیم که شاخص نرخ رسمی حوزه محصولات تخت از روز سه‌شنبه هفدهم بهمن در هفته گذشته، تا همین امروز با ثبات اعلام شد؛ همچنین در روز شنبه بازار فعالیت خود را در بین دو تعطیلی آغاز کرد و به دلیل نیمه تعطیل بودن بازار ورق گالوانیزه، تقاضا ضعیف بود و معامله آنچنانی انجام نشد.


مروری بر نوسانات قیمت میلگرد کارخانجات مختلف

علیرغم این که در روز گذشته شاهد این بودیم که قیمت میلگرد بناب توسط کارخانه اعلام نشد اما امروز در تاریخ دوشنبه ٢٣ بهمن می بینیم که قیمت میلگرد بناب در تمامی سایز ها اعلام گردیده و فروش باز است. بر همین اساس، قیمت میلگرد بناب با سایز ٨ شاخه آجدار A٣ امروز معادل ٢۴۵٠ تومان به فروش رسید که نسبت به دیروز معادل ٢٠ تومان افزایش پیدا کرده است.

بنابراین در همین جا مشخص می شود که بسته بودن فروش میلگرد کارخانه بناب در روز های گذشته مصلحتی بوده و برای جلوگیری از ضرر و زیان قیمت میلگرد بناب اعلام نشده است. امروز همچنین قیمت میلگرد بناب با سایز های ١٢ تا ٣٢ در حدود ٢٣٨٠ تومان شنیده شد. علاوه بر بررسی قیمت میلگرد بناب تصمیم داریم تا به بررسی قیمت میلگرد روهینا نیز بپردازیم و متوجه آن شویم که آیا شرایط فعلی و افزایش قیمت برای دیگر کارخانه ها نیز بوده است یا نه.

  • ۹۶/۱۱/۲۵
  • مهران بابایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی