دنیای اقتصاد | نرخ آهن آلات ، نرخ ارز

دنیای اقتصاد | نرخ آهن آلات ، نرخ ارز
پیوندها
  • ۰
  • ۰

تغییرات قیمت تیرآهن در بازار

در میان قیمت های تیرآهن در هفته ای که گذشت قیمت تیرآهن اصفهان انبار در روز شنبه با نگاهی بر قیمت های پیشین آن با کاهشی اندک روبرو شده از جمله اینکه تیرآهن سایز ۱۴ در روز پنجشنبه قیمتی معادل شاخه ای ۴۴۵ هزار تومان داشت که روز شنبه ۹ دی ماه با ۲ هزار تومان کاهش در معاملات قیمتی ۴۴۳ هزار تومان خرید و فروش گردید . تقریبا به همین نسبت در اکثر سایزها شاهد کاهش بودیم به گونه ای که بیشترین کاهش در سایز ۲۲ مشاهده گردید که با قیمتی که در روز پنجشنبه ۷ دی ماه ۹۶۲ هزار تومان با کاهش ۱۵ هزار تومانی روبرو شد .

علاوه بر کاهش قیمت تیرآهن اصفهان در انبار که به صورت شاخه ای ارائه می گردد در روزهای ابتدایی هفته یعنی ۹ و ۱۰ دی ماه قیمتی از سوی کارخانه ارائه نشد و تمامی قیمتها در دو روز اول هفته فقط به صورت انباری خرید و فروش صورت گرفت . همان طور که بیان کردیم با عدم ارائه قیمت کارخانه ، این کارخانه برای کاهش هزینه های تولید و افزایش سود دهی برنامه ریزی هایی را صورت داده است . در صحبتهایی که این کارخانه آورده است عامل اصلی موفقیت در بهبود سریع اوضاع ، استفاده از تکنولوژی های مختلف است که به ما اجازه می دهد تا با ساختار حاوی هزینه های کم عمل کنیم .

قیمت تیرآهن اصفهان کارخانه در هفته ای که گذشت تنها در روز ۱۱ و ۱۳ دی ماه اعلام شد به این صورت که در روز دوشنبه و چهارشنبه تیرآهن سایز ۱۲ و ۱۴و ۱۶  با قیمت ثابت ۲۸۶۵ و ۲۷۵۵ و ۲۸۱۵ تومان به ازای هر کیلوگرم اعلام گردید و در سایزهای ۱۸ تا ۲۷ نیز ابتدا با قیمت ۲۹۶۵ و سپس با قیمت ۲۹۵۵ با ۱۰ تومان کاهش قیمت نسبت به روز قبل همراه بود .

خرید تیرآهن اصفهان

نوسانات قیمتی در کارخانجات مختلف

قیمت تیرآهن اصفهان اکثر کارخانجات داخل از جمله یزد و اهواز همراه با نوسانات دیگر کارخانجات شامل کاهش قیمت گردید و در میان این قیمت ها باید به این نکته توجه کرد که اگر به دنبال کاهش قیمت ها خریداران برای اقدام نتوانند خرید خود را نهایی کنند در هفته جاری امکان افزایش وجود دارد زیرا تجربه ثابت کرده است که زمانی که بازار آهن شامل توقف و کاهش قیمت ها باشد مشتریان و تامین کنندگان دست نگه داشته تا باز هم کاهش را ببینند اما غافل از اینکه کارخانجات تصمیم بر افزایش قیمت را عملی کرده و این کاهش ها را دیگر ادامه نخواهند داد.

خیلی از محصولات فولادی داخل توسط کارخانجات مطرح از جمله ذوب آهن تحت تأثیر قرار دارد و قیمت روز تیرآهن در خیلی از موارد تقریبا در میانه ی روز تعیین قیمت میگردد و به این معنی ست که هر روز در روند بازار تحولاتی دخیل بر قیمت وجود دارند که مزید بر علت کاهش یا افزایش قیمت می شوند بالا رفتن قیمت ارز در بورس و افزایش و کاهش قیمت شمش نیز از جمله عواملی هستند که دیگر قیمتها را در بازار داخلی تعیین می کنند .

نوسانات قیمت تیرآهن اصفهان

قیمت تیرآهن اصفهان پس از گذشت یک هفته از بازار پر تلاطم محصولات فولادی ، با نوسانات رو به کاهش سپری گردید. نمودار کاهش قیمت در تیرآهن ذوبی به گونه ای رقم خورد که در پایان هفته در بعضی از ضخامت ها کاهش هم در محصولات کارخانه و هم انبار مشاهده گردید . با این حال ، طبق اطلاعات دریافت شده از برخی تامین کنندگان این محصول ، قیمت روز تیرآهن طی دوره ی بازبینی شده از هفته های قبل بنا به درخواستهای مشتریان بالا و پایین می گردد .

نتایج بیش تر عمدتا قابل استناد به حجم بزرگ تری از فروش این محصولات و قیمت های بالا تر محصولات فولادی مختلف می باشد . تغییر وضع مثبت در مورد تقاضا برای خرید محصولات فولادی بلند از سوی پروژه های بزرگ زیر سازی داخلی که قبلا بخش اصلی بازار را برای تولید کنندگان تشکیل می داد ، پیش بینی شده است و قرار است در سال ۲۰۱۸ حمایت هایی برای این کارخانه ها به عمل آید .

خرید تیرآهن در هفته ای که گذشت با رکورد جدیدی روبرو شد با توجه به اینکه در اوایل هفته اکثر کارخانه ها قیمت های داخلی خود را در قبال خریدهای بزرگ و عمده ای به خریداران معرفی کردند و همچنین اکثر تامین کنندگان در صدد بودند که قیمتهای خوبی را به مشتریان ارائه دهند تا بتوانند فروش بالای خود را از این طریق افزایش دهند .


  • ۹۶/۱۰/۱۷
  • مهران بابایی

قیمت تیرآهن اصفهان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی