دنیای اقتصاد | نرخ آهن آلات ، نرخ ارز

دنیای اقتصاد | نرخ آهن آلات ، نرخ ارز
پیوندها
  • ۰
  • ۰

تغییرات قیمت روز میلگرد در بازار چین

به گزارش پایگاه خبری مرکزآهن در بازار نقدی امروز ۷ فوریه قیمت روز میلگرد در شرق چین (شانگهای) با افزایش ۱۰ یوان نسبت به روز قبل در محدوده ۳۸۹۰ تا ۳۹۴۰ یوان قرار گرفت و در شمال چین (تیانجین) با افزایش ۱۰ یوان نسبت به روز قبل ۳۹۵۰ تا ۳۹۹۰ یوان معامله شد.

تجار در طول روز همگام با شرایط خریداران آرام آرام قیمت های خود را بالا بردند. تولید کننده های مطرح بیلت با یکدیگر توافق کردند که قیمت بیلت را تا ۲۱ فوریه بدون تغییر در سطح ۳۶۱۰ یوان نگه دارند. به این ترتیب قیمت روز میلگرد تا این تاریخ تحت تاثیر قیمت بیلت نخواهد بود

بیلت تانگشان تا ساعت ۱۵٫۰۰ امروز با کاهش ۳۰ یوان نسبت به روز گذشته به ۳۶۱۰ یوان رسید. و در بورس شانگهای قیمت روز میلگرد با کاهش ۶ یوان نسبت به روز گذشته به ۳۹۳۷ یوان رسید. امروز هر۱ دلار برابر با ۶٫۲۷ یوان می باشد.

قیمت میلگرد بناب با توجه به افزایش قیمت فولاد و نوسانات داخلی ارز در هفته آخر بهمن ماه به نسبت هفته پیش تر با نرخی ثابت در میان مصرف کنندگان خرید و فروش شد.

ضررهای جبران ناپذیر نرخ ارز بر بازار فولاد

اما دست اندر کاران نیز باید این مطلب را مد نظر داشته باشند که گاهی افت و خیز نرخ ارز ضرر و زیان های غیر قابل جبرانی را برای فعالان این حوزه ایجاد می‌کند. همچنین بر اساس اطلاعات و آمار ارائه شده، در بسیاری از صنایع سرمایه‌ای بادوام مانند صنعت نفت، فولاد و … با افزایش نرخ ارز در کشور، هزینه ‌های مربوط به بخش تولید محصولات فولادی و مواد اولیه به‌شدت افزایش می‌یابد و به دنبال آن قیمت محصولات نهایی هم با نوساناتی رو به رو خواهد شد.

طبق این آمار، کشور ایران در زمینه صنایع ذکر شده، یکی از بدترین دوره‌های اقتصادی را طی چهل سال گذشته تجربه می کند و رکود کشور در این عرصه ها انکار ناپذیر است. علاوه بر این، در این شرایط بد رکودی، شوک‌ های حاصل از نوسانات ارزی سبب شده است تا میزان درآمد و ثروت مردم به طور ناگهانی کاهش پیدا کند و علی الخصوص ضربه شدیدی هم به تولید کنندگان محصولات فولادی وارد شود. اما باعث تاسف است که دولت با وجود این شرایط به‌ جای این که با یک برخورد کارشناسی حلال مشکلات باشد، سعی دارد موضوع را کتمان کند.

نوسانات بازار صادرات

در ارزیابی متال بولتن قیمت روز میلگرد با کاهش ۱٫۴۶ دلار نسبت به روز قبل به ۵۵۲٫۵ دلارFOB رسید. تعداد زیادی از فولادسازها عرضه به بازار های جهانی را متوقف کردند و قصد دارند پس از تعطیلات فروش خود را دوباره آغاز کنند.

پیشنهاد های فروش در سطح ۵۵۰ تا ۵۶۵ دلار FOB قرار دارد در حالی که هیچ پیشنهاد خریدی مطرح نشده بود.فعالان بازار معتقدند پیشنهاد های فروش فولادسازها را در چند روز آینده بدون تغییر خواهد بود.


  • ۹۶/۱۲/۰۵
  • مهران بابایی

قیمت روز میلگرد

قیمت میلگرد بناب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی