دنیای اقتصاد | نرخ آهن آلات ، نرخ ارز

دنیای اقتصاد | نرخ آهن آلات ، نرخ ارز
پیوندها
  • ۰
  • ۰

رشد ناگهانی قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان بعد از تعطیلات نوروز 1397

قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان در سبد بورس کالا این ماه به صورت افزایشی بود به گزارش پایگاه مرکزآهن یک شنبه این هفته با توجه به اینکه قیمت دلار 5800 تومان را تجربه کرد، در این حین تاثیر مثبتی بر بورس فلزات و آهن آلات گذاشت به صورتی که قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان با افزایش 1500 ریالی همراه بود.

این افزایش قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان  به نسبت ماه گذشته سال 95 حدودا 10% بوده است. قیمت پایه در حدود 2400 تومان بوده و تا قیمت 2559 تومان هم رسید. در بورس کالا سبد میلگرد فولاد کرمان هم عرضه شد که برای سایز 10 تا 175 تومان هم افزایش را تجربه کرد و قیمت 2485 تومانی در بازار عرضه شد. لازم به ذکر است قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان به ازای سبد 240 تن به قیمتی فرا تر از اعلامی سبد در بورس به مقدار 5000 تا اعلام شد.


بورس کالای میلگرد کارخانه ذوب آهن اصفهان


بورس کالا قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان در ازای ارائه سبد 240 تن به مقدار 280 ریال بیشتر از سبد 5 هزار تنی بود.با این وجوددر سال 97 بورس با روند افزایشی کار خود را شروع کرد. عمده اصلی این نوسان قیمت به علت رشد نرخ ارز از روزهای آغازین سال 97 بوده است و باعث جو نا آرام در بازار گشته به صورتی که کارخانه های تولیدی فروش محصولات خود را متوقف کردند تا سود بیشترب نصیبشان گردد

تا چندی پیش بورس آهن اسفنجی در ماه بهمن 96 به میزان 10700 رسال عرضه می شد که بامقایسه این محصول با حال حاضر مشاهده میکنیم افزایش 1800 ریالی را تجربه کرده است. این افزایش قیمت بر بر کلیه محصولادی فولادی تاثیر مثبت گذاشته است.


جوی که در بازار مشاهده میکنید در خصوص نرخ ارز این روزها بعید می رسد در روزهای آینده ادامه دار باشدف این موضوع به یک معضل اساسی بر کل اقتصاد ایران بوده است اگر در همان ابتدای سال 97 دولت کنترل نرخ ارز را به صورت جدی تر انجام میداد با توجه به اینکه قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان هم با بالا و پایین رفتن نرخ ارز مشخص می شود، ای روزها شاهد افزایش قیمت محصولات فولادی نبودیم


با توجه به اینکه در پایان سال 96 آقای روحانی دستور بر اجرای قانون  عدم افزایش قیمت محصولات فولادی تا پایان خرداد را تصویب کرد. این دستور صرفا در بورس روزهای آخر سال 96 تصویب شد. به نظر می شوداین دستور امسال به مشکل بر خورد کند و این جور که پیش بینی می شود در روزهای آینده با افزایش قیمت رو به رو باشیم.


سال جاری قیمت مواد اولیه از جمله قیمت شمش به صورت صعودی بوده است و این امر سبب افزایش قیمت محصولات فولادی از جمله قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان گردیده است. بنابراین تا زمانی که قیمت ها نتواند رضایت خریداران را برآورده کند نمی توان به حمایت از کالای ایرانی امیدوار بود.

  • ۹۷/۰۱/۲۱
  • مهران بابایی

قیمتت میلگرد ذوب آهن اصفهان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی