دنیای اقتصاد | نرخ آهن آلات ، نرخ ارز

دنیای اقتصاد | نرخ آهن آلات ، نرخ ارز
پیوندها
  • ۰
  • ۰


وضعیت بازار میلگرد جهانی در رکود و بدون تقاضا می باشد

قیمت میلگرد صادراتی CIS در هفته اول اردیبهشت به میزان 15 دلار کاهش را تجربه کرد. با توجه به تقاضای ضعیف میلگرد CIS احتمال بر این است که در هفته های آینده شاهد کاهش قیمت مجدد باشیم.میلگرد صادراتی ترکیه به نسبت CIS ار وضیت بهتری بهره می برد و میزان تقاضا برای این محصول خیلی خو گزارش شده است. در چین اوضاع متفاوت بوده و با افزایش قیمت 20 دلاری مواجه بوده است.

 

قیمت میلگرد در اروپا در ثبات به سر می برد و به میزان 540 یورو درب کارخانه عرضه و به دست مصرف کنندگان رسید ، در بازار امریکا نیز با کاهش قیمت مواجه بودیم و به میزان 670 دلار به گوش رسید.


متوسط قیمت میلگرد از سایز 8 تا 28 در بازار داخلی اصفهان در روز آغازین هفته به میزان 2700 تومان  در روزهای پایانی هفته  2690 تومان معامله شد. با توجه به رکود در بازار مسکن علت این موضوع بیشتر تخمین به این سمت بوده است. پس از عرضه شمش فولاد خوزستان در روز چهارشنبه در بورس کالا بازار جان تازه ایی به خود گرفت و روند ثابتی به خود گرفت ، قیمت فروش شمش فولاد خوزستان 20 تومان در بورس کالا بوده است. با این وجود هنوز پیش بینی کاهش قیمت میلگرد به گوش می رسد. آهن اسفنجی هم روند کاهشی به خود گرفته است. که تاثیز مستقیم بر قیمت قراضه داشته است.

 

بازار تیرآهن هم مشابه بازار داخلی پیش رفت بدون تقاضا بود

هم با کاهش مواجه بود ، به صورتی که در روزهای شنبه و یک شنبه قیمت تیرآهن 14 به میزان 3029 تومان خرید و فروش شد و در روز پایانی معامله هفته این مبلغ به 3010 توامن کاهش پیدا کرد.

با توجه به کاهش قیمت میلگرد این موضوع بر قیمت نبشی هم تاثیر گذار بود و به حدی که کاهش 100 تومانی را این هفته تجربه کردیم.

بازا میلگرد صادراتی ایران به کشورهای همسایه هم رشد مثبتی را تجربه کرد و نکته حائز اهمیت این است که صادرات آه نآلات به افغانستان و عراق با ارز دولتی  به خارج از مرز تعیین می گردد. این موضوع باعث نگرانی در بازار داخلی شده است نرخ ارز آزاد برای صادرات 5800 تومان است

 

  • ۹۷/۰۲/۱۱
  • مهران بابایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی