دنیای اقتصاد | نرخ آهن آلات ، نرخ ارز

دنیای اقتصاد | نرخ آهن آلات ، نرخ ارز
پیوندها
  • ۰
  • ۰

قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان تحت تاثیر نرخ ارز

قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان از تاریخ 7 فروردین به صورت افزایشی شروع شد و این افزایش قیمت تا روز سه شنبه ادامه داشت. به طور متوسط قیم میلگرد ذوب آهن اصفهان در سایز 8 تا 12 27080 تومان که در روز سه شنبه به 2880 تومان هم رسید اما به محض اعلام دولت مبنی بر عرضه دلار 4200 تومانی ، تا 2750 تومان کاهش یافت

 

قیمت تیرآهن اصفهان کارخانه ذوب آهن عکس این عمل را داشت به صورتی که متوسط قیمت از سایز 14 تا 18 در روز شنبه 3000 تومان به ازای هر کیلو در اصفهان عرضه و معامله شد. در روزهای سه شنبه و چهار شنبه به میزان 3055 و 3085 تومان هم رسید. در روزهای پایانی هفته کتر کسی تیرآهن ذوب اهن اصفهان خریداری میکرد چون همه منتظر ثبات در بازار بودند. در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه معاملاتی صورت نگرفت به صورتی که خریداری وجود نداشت و همه به دنبال فروش محصولات خود بودند با توجه به اینکه به ازای هر کیلو 400-800 تومان کاهش قیمت داشتیم اما خریداری وجود نداشت.

قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان

سئوالاتی زیادی در این حوزه وجود دارد از جمله اینکه اگر فروشنده محصول را به موقع تحویل نمیداد ، قیمت لحظه ایی تغییر میکرد و تناقص ایجاد می شد  . قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان در هفته جاری منتظر مشخص شدن قیمت شمش خواهد بود. نسبت قیمت میلگرد و شمش را می توان فهمید. در روزهای پایانی هفته بازار میلگرد ذوب آهن اصفهان فروشنده زیاد داشت اما خریداران منتظر کاهش قیمت بودند و قیمت خود را کاهش ندادند ، این امر از آغاز این هفته هم ادامه دارد.


ورق در بازار ایران

قیمت ورق سیاه 2 میل هر رول در انزلی به مقدار 3020 توملن درب کارخانه عرضه شد اما روند افزایشی همچنان به خود گرفته بود در روز دو شنبه این افرایش قیمت ورق سیاه به میزان 3260 تومان هم رسید اما در روز سه شنبه ناگهان افتی به  قیمت 3080 توامن را تجربه کرد. قیمت ورق سیاه در بازار جهانی تعییر محسوسی نداشت به طوری که قیمت ورق سیاه قزاق 570 دار روانه بازار شد. اما بازار ورق سیاه قزاق در ایرانبا نرخ ارز 4200 تومانی حدود 2800 تومان به ازای هر کیلو پیش بینی شد.

قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه در بورس با افزایش قیمت رو به رو شد و به طور متوسط به مبلغ 2775 تومان بود، در روز سه شنبه و چهار شنبه با توجه به اینکه بازار رو به سقوط بود و از 2980 به 2980 کاهش پیدا کرد به ضورتی که خریداری نداشت.

قیمت ورق سیاه کاویان در هفته پیش اعلام نشد اما قیمت ورق سیاه اکسین سایز 8 تا 40 میانگین در اول هفته 2920 که در روز دوشنبه به مبلغ 3018 تومان رسید. در روز سه شنبه اکثرا فروشنده بودند و خریداری وجود نداشت در روزهای پایانی هفته  متوسط قیمت ورق سیاه اکسین 2940 تومان بود

در گیر و دار افزایش نرخ ارز قیمت اسلب فولادی با رشدی به میزان 8% همراه بود و به میزان 3015 تومان معامله شد. اسلب فولادی در انبارها کم نیست و میزان تقاض هم قابل توجه نیست.

قیمت ورق سرد در ابتدای هفته روند افزایشی داشت میزان افزایش در ازای هر کیلو به 100 تومان هم رسید . معضل افزایش قیمت ورق سرد تا اواسط هفته 3100 تومان رسید در اوخر هفته تا 3510 تومان هم رسید .

 

قیمت ورق گالوانیزه روندی مثل ورق سرد داشت البته بازار این کالا هفته قبل بهم ریخته بود متوسط قیمت 0.40 تا 2 میلیمتر روز شنبه 39674 ریال بود روز سه شنبه 42249 ریال روز چهارشنبه 42063 ریال .

 

به طور کلی بازار در هفته قبل تحت تاثیر از نرخ ارز بود. در گزارشی جداگانه به بخشنامه بانک مرکزی و نقش آن در بازار فولاد خواهیم پرداخت اما امسال سال فولاد سازها است حتی اگر صادرات میله گرد به صرفه نباشد صادرات شمش آهن اسفنجی ، گندله و کنسانتره به صرفه است بنابراین بازار همچنان با محدودیت عرضه مواد اولیه روبرو خواهد شد هر چه تولید مواد اولیه و مواد خام بالا برود زمینه صادرات آن فراهم است و محققاً پس از خرداد قیمت ارز تغییر خواهد کرد بنابراین آنها که در بازار  می مانند زیان نخواهند کرد.  

 

  • ۹۷/۰۱/۲۶
  • مهران بابایی

قیمت تیرآهن اصفهان

قیمت میلگرد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی