دنیای اقتصاد | نرخ آهن آلات ، نرخ ارز

دنیای اقتصاد | نرخ آهن آلات ، نرخ ارز
پیوندها
  • ۰
  • ۰

بازار فولاد و آهن آلات بعد از تعطیلات عید 97

پایگاه اطلاع رسانی مرکز آهن اعلام کرد میزان تقاضا آهن در بازار با توجه به اینکه مردم در استرس این موضوع که جو حاکم بر بازار کشور افزایش قیمت را بازگو میکند ، هستند و از خرید آهن آلات ترس دارند و بسیار محتاط هستند و این موضوع باعث شده که بازار ساکن باشه هیچ خرید و فروشی در بازار صورت نگیرد. در این حین قیمت میلگرد روز چهارشنبه 15 فروردین 97 با افزایش رو به شد.


قیمت میلگرد بناب تبریز با توجه به تقاضای زیادی که داشت حالت افزایشی برای محصولات خود پیش گرفت و هر روز به قیمت میلگرد خود افزود. جو درست شده از این موضوع که دلار بعد از عید به بالای 5 هزار تومان می رسد بر بازار میلگرد بناب و ذوب آهن تاثیر منفی گذاشته و شاهد افزایش قیمت میلگرد بودیم.



هر چند که برخی گزارشات دریافتی از حوزه قراضه آهن حکایت از ثبات و عدم تغییرات محسوس آن در روزهای ابتدایی بازگشایی سال جدید دارد. این در حالی است که در هفته گذشته قیمت برخی کارخانجات از جمله قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان اعلام نگردید.

اتفاقات اخیر در حوزه ارز و تاثیر آن بر قیمت شمش

سایه سیاهی آسمان ارز ایران را فرا گرفته که طی 10 روز گذشته شاهد افزایش قیمت در این بخش بوده ایم این افزایش قیمت به وجود آمده به حوزه نورد و مقاطع بلند تاثیر گذاشته

همزمان با نوسان گیری های بخشی از حوزه نورد در روزهای نسبتا تعطیل لایه های بالایی زنجیره تامین به خصوص بازار شمش القایی؛ قدر مسلم با سهم خواهی این حوزه ها و لایه ‌های بالاتر از این نوسانات به وجود آمده در حوزه نورد و مقارن با آن با فروکش نمودن زود هنگام بازار تقاضا و مواجه با افزایش قیمت های انفجاری پیش امده ۱۰ روز اخیر از جمله قیمت میلگرد ساده و قیمت میلگرد شاهرود ؛ چنانچه اگر چاشنی عقب ‌نشینی نرخ دلار هر چند به صورت دستوری در روزهای آتی ضمیمه این تحولات گردد؛ رکود نسبی و فرسایشی شدن مجدد بازار داخلی مقاطع طویل فولادی دور از انتظار نخواهد بود

هر چند شاید قضاوت در این خصوص کمی زود باشد اما عکس العمل و رفتار افزایشی با تاخیر و البته تاحدودی ناکام مانده از نوسان گیری حوزه شمش القایی قابل پیش ‌بینی خواهد بود؛ در ادامه به طور حتم این تقاضای موثر و نهایی بازار مصرف است که در این کشمکش و هنگامه لایه ‌های مختلف زنجیره‌ تامین، تعیین کننده نهایی سمت و سوی هفته آتی بازار خواهد شد.

  • ۹۷/۰۱/۱۶
  • مهران بابایی

نظرات (۱)

  • نملایندگی سامسونگ
  • با اجازه مدیریت سایت میخواستم در اینجا یه شرکت خدماتی تعمیرات لوازم خانگی سامسونگ را به شما معرفی کنم
    خوشحال میشم در نظرات وبسایت ما شرکت کنید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی