دنیای اقتصاد | نرخ آهن آلات ، نرخ ارز

دنیای اقتصاد | نرخ آهن آلات ، نرخ ارز
پیوندها
  • ۰
  • ۰

بازار وارداتی ورق کرکره

شرکت آهن و فولاد عربستان و اعلام کاهش قیمت ورق کرکره رنگی شرکت تولید کننده ی آهن و فولاد عربستان سعودی (Hadeed) با توجه به واردات محصولات فولادی تخت، قیمت ورق خود را برای تحویل در ماه ژانویه کاهش داد.

طبق گزارشات ارائه شده توسط خبرگزاری، در حال حاضر قیمت ورق کرکره رنگی با ضخامت ۳ میلی متر از کارخانه ی Hadeed در حدود ۱۰۵۰ دلار در هر تن معادل SAR 2،۰۸۰ در هر تن اعلام شده است. با وجود نوسانات رخ داده در ماه جاری قیمت ورق چین با ضخامت ۳ میلی متر در حدود ۱۰۵۰ دلار در هر تن و برای ورق کرکره رنگی ۱٫۲ میلی متری در حدود ۱۰۵۰ دلار در هر تن اعلام شده است.

این در حالی است که در ابتدای این هفته قیمت ورق با ضخامت های ذکر شده به ترتیب ۱۰۵۰ دلار به ازای هر تن بوده است. انتظار می رود که فشار تقاضا نشانه ای از بهبود قیمت ورق داخلی و صادراتی را در طول دوره ی مورد بررسی نشان ندهد.

واردات ورق های فولادی و عدم علاقه ی مشتریان به خرید این محصول

با وجود واردات ورق های فولادی پوشش داده شده، مشتریان علاقه ی کمی به خرید این محصول به دلیل قیمت بالای آن، از بازار روسیه نشان می دهند. در حال حاضر قیمت ورق های فولادی چین و هند در بازار روسیه رقابتی نیست. علاوه بر این، کاهش ارزش پول ملی این کشور در سال های اخیر موجب تضعیف موقعیت های تامین کنندگان خارجی شده است.

قیمت ورق روسیه با ضخامت ۰٫۴ میلی متر در حدود ۷۲۰۰۰-۷۲٫۵۰۰ در هر تن معادل ۱۰۵۰ دلار به ازای هر تن СРТ مسکو در نظر گرفته شده است، که حدودا ۳٫۵-۴٪ درصد کم هزینه تر از مواد روسی است. قیمت های ذکر شده با احتساب ۱۸٪ مالیات بر ارزش افزوده است . پیشنهادات ارائه شده در مورد قیمت ورق کرکره رنگی چین نیز در حدود ۵۸۲۰۰-۵۸،۶۰۰ RUB در هر تن معادل ۱۰۵۰ دلار به ازای هر تن مسکو ثابت مانده است که در مقایسه با قیمت های پیشنهادی روسیه ۴ درصد بیش تر است.

کاهش قیمت ورق کرکره رنگی روسیه

قیمت ورق کرکره رنگی در رزرو های قبلی مشتریان در بازار داخلی روسیه کاهش یافته است. اکثر تولید کنندگان ورق های فولادی قیمت ورق کرکره رنگی و قیمت ورق خود را نیز کاهش دادند. شرکت کنندگان در بازار انتظار دارند که این روند تثبیت شود. قیمت ورق کرکره رنگی با ضخامت ۴ تا ۱۰ میلی متر در حدود ۴۱،۱۰۰-۴۱،۳۰۰ RUB در هر تن معادل ۱۰۵۰  دلار در هر تن مسکو اعلام شده است، تا کنون با توجه به نرخ تولیدات سابق کارخانه ها، بدون تغییر باقی مانده است.

تمام قیمت های یاد شده نیز با نرخ ۱۸٪ مالیات بر ارزش افزوده است. شرکت های تجاری محلی هنوز هم به دلیل تقاضای ضعیف کاربران نهایی، پیشرفت چندانی در فروش ورق های فولادی خود نداشته اند. در همین موقعیت، وضعیت رقابت بین تولید کنندگان نیز در بازار چندان زیاد نیست. در بخش ورق های فولادی، تولید کنندگان قیمت ورق کرکره رنگی را کاهش دادند و فروش بیش از حد آن را نیز در بازار سهام کم تر کردند.

پیشنهادات رقابتی قیمت ورق کرکره

کاهش قیمت ورق کارخانه های این کشور در حدود ۱٫۲۰۰-۱٫۳۰۰ RUB به ازای هر تن معادل ۲۰ تا ۲۲ دلار در هر تن بود به پایان رسید. شرکت های بازرگانی مرکزی منطقه ی فدرال رزرو ورق با ضخامت ۲ میلی متر را با قیمتی در حدود RUB 47،۷۰۰-۴۷،۸۰۰  در هر تن معادل ۱۰۵۰ دلار به ازای هر تن مسکو به پایان رساند.

پیشنهادات رقابتی قزاقستان در مورد قیمت ورق در بازار نیز بر قیمت گذاری تولید کنندگان روسیه تاثیر گذاشته است. کارخانه ی ArcelorMittal Temirtau همین مواد را ۲ تا ۳ درصد ارزان تر از محصولات مشابه تولید کنندگان روسیه تولید و به فروش رسانده است. در بخش تولید ورق های فولادی، تفاوت قیمت ورق کرکره رنگی قزاقستان و کارخانه های روسیه کم تر از ۱ تا ۱٫۵ درصد بوده است. با توجه به مشکلات حمل و نقل و هزینه های تهیه ی مواد اولیه برای کارخانه های اوکراین، حمل و نقل و تحویل مواد تولید شده کم خواهد شد.

روند حاکم بر بازار خرده فروشان در کوتاه مدت به احتمال زیاد بهبود خواهد یافت، هرچند که استفاده از ظرفیت تولید ورق های فولادی در کارخانجات می تواند از افزایش فصلی تقاضا های مصرف کنندگان نهایی و خرید بیشتر فولاد پوشش داده شده حمایت کند. شرکت کنندگان در بازار داخلی فکر می کنند. که قیمت ورق های فولادی روسیه تثبیت خواهد شد.


  • ۹۶/۱۰/۱۷
  • مهران بابایی

ورق کرکره

ورق گالوانیزه

نظرات (۱)

گالوانیزه در مشهد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی