دنیای اقتصاد | نرخ آهن آلات ، نرخ ارز

دنیای اقتصاد | نرخ آهن آلات ، نرخ ارز
پیوندها
  • ۰
  • ۰

روند بازار آهن آلات چین در هفته دوم ماه می

ابتدای هفته گذشته برای بازار داخلی چین روند کاهشی قیمت ها مشاهده شد. پس از یک دوره افزایش قیمت ورق گالوانیزه ، قیمت مواد اولیه روند نزولی داشتند. بر همین اساس تولیدکنندگان قیمت مقاطع موجود در بازار را کاهشی اعلام کردند.

با کم شدن قیمت فعالان در بازار جهانی عرضه های خود را محدود کردند و این امر منجر به افزایش قیمت برخی دیگر از مقاطع شد. در کل این روند منجر به وارد شدن فشار بیش از حد توان به بازار شده است.

قیمت مقاطع ساختمانی نیز متاثر از این وضعیت در ابتدا روند افزایشی و مجددا روند نزولی را در پیش گرفتند. بطوریکه قیمت روز میلگرد تا 4146 یوان رسید که این قیمت از قیمت اعلامی در هفته گذشته کمتر بود.

بنا به اعلام منابع پلنر، موجودی فعلی انبارهای میلگرد چین ۶ میلیون و ۵۵۶ هزار و ۲۰۰ می باشد که کاهش ۸/۴۷ درصدی را نشان می دهد.

البته در مقایسه با موجودی انبارها طی سال گذشته موجودی انبارها نزدیک به ۱/۸ میلیون تن افزایش دارد. احتمال می رود بازار آهن آلات چین در هفته آینده باز هم با رونق همراه شود.

 

علل کاهش عرضه مقاطع در چین

قیمت ورق سیاه نیز در بازار داخلی چین تحت فشار قرار گرفت. میانگین قیمت در ۲۴ شهر مهم چین به ۴۱۹۲ یوان رسید که تنها ۱۴ یوان نسبت به یک هفته قبل تر افت داشت.

 

موجودی انبارهای ورق گرم در چین در هفته گذشته با ۲۷۱ هزار تن کاهش یه ۲ میلیون و ۱۲۲ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز افت ۶۸۶ هزار تنی را نشان می دهد.

 

در کل می توان گفت که روند کاهشی موجودی انبارهای آهن آلات چین در هفته آتی ادامه خواهد یافت. در بخش عرضه نیز اگرچه تولید فولادسازان چین در هفته قبل کمی افزایش یافت، اما نظارت های زیست محیطی هم چنان باعث افت عرضه خواهد بود.

 

با افزایش اصلاح قیمت کارخانه های بزرگ در بازار، تجار از فروش محصولات خود در قیمت آهن آلات پایین خودداری می نمایند. انتظار می رود قیمت محصولات طی هفته آتی مجددا تقویت شوند.

 

بازار چین تحت تاثیر کاهش قیمت ورق سیاه

طی هفته گذشته قیمت ورق سیاه در بازار داخلی کشور چین کاهش یافته است و فعالیت خرید در بازار این کشور افت شدیدی یافته است.

 

در شرق چین (شانگهای) قیمت ورق سیاه به میزان ۴۲۰۰-۴۱۷۰ یوان (۶۵۹-۶۵۵ دلار) به ازای هر تن بوده که نسبت به قیمت اعلام شده قبلی به میزان ۱۰ یوان به ازای هر تن کاهش یافته است.

 

در شمال چین نیز قیمت ورق سیاه به میزان ۴۰۳۰-۴۰۱۰ یوان به ازای هر تن اعلام شده که نسبت به قیمت اعلام شده قبلی به میزان ۲۰ یوان به ازای هر تن کاهش یافته است.

 

این در حالی است که به گفته منابع خبری میزان تقاضا برای خرید این محصول در کشور چین کاهش شدیدی یافته است و این امر سبب کاهش قیمت در برخی از بازارهای کالایی شده است.

 

به نظر می رسد برخی از تولیدکنندگان در این کشور قیمت های پیشنهادی خود را افزایش داده اند در حالی که برخی هنوز قیمت های جدیدی پیشنهاد نداده و در انتظار مشخص شدن روند کلی بازار می باشند.

 

  • قیمت ورق سیاه اعلامی تولیدکنندگان مختلف

ارزیابی متال بولتن از شاخص قیمت ورق سیاه در بازار صادراتی کشور چین به میزان ۵۸۳ دلار به ازای هر تن بوده است که نسبت به قیمت اعلام شده قبلی به میزان ۳ دلار به ازای هر تن کاهش یافته است.

 

کارخانجات تولید آهن آلات هم چنان قیمت های خود را در محدوده ۶۰۵-۵۹۰ دلار به ازای هر تن ثابت باقی نگه داشته اند و هیچ کدام از آن ها قصد ندارند قیمت های پیشنهادی خود را کاهش دهند.

 

پیشنهادات مطرح شده در مناقصات نیز به میزان ۵ دلار به ازای هر تن کاهش یافته و به ۵۸۰-۵۷۰ دلار به ازای هر تن رسیده است. هم چنین فعالان بازار معاملات خود را در محدوده قیمت ۵۸۵-۵۸۰ دلار به ازای هر تن انجام داده اند

 

در حالی که روز قبل قیمت های پیشنهادی در مناقصات به میزان ۵۹۰-۵۸۰ دلار به ازای هر تن مطرح گردید. با این حال بازار داخلی هم چنان در رکود به سر می برد.

 

در حال حاضر تولیدکنندگان این محصول میزان عرضه خود را افزایش داده چراکه میزان تولید به طرز شدیدی افزایش یافته است.

 

بیشترین قیمت ورق سیاه معامله شده در بازار چین به میزان ۳۷۱۶ یوان به ازای هر تن بوده که نسبت به قیمت اعلام شده قبلی به میزان ۴۰ یوان به ازای هر تن افزایش یافته است.

  • ۹۷/۰۳/۰۱
  • مهران بابایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی