دنیای اقتصاد | نرخ آهن آلات ، نرخ ارز

دنیای اقتصاد | نرخ آهن آلات ، نرخ ارز
پیوندها
  • ۰
  • ۰

قیمت میلگرد امروز بازار چین نسبت به قبل سال جدید افزایش پیدا کرد. در بازار شانگهای قیمت میلگرد 650 دلار به ازای هر تن معامله شد. در بازار تانگ شان 660 دلار به فروش می رسد و در بازارهای دیگر تنی ۷۳۱ دلار می باشد. در همین حال قیمت پروفیل در بازار شانگهای تنی ۶۸۸ دلار در بازار تانگ شان تنی ۶۵۸ دلار و در سایر بازارها ۷۴۶ دلار می باشد.

قیمت تیرآهن نیز در بازار تانگ شان به میزان ۶۷۴ دلار گزارش شده است. تمامی قیمت ها درب کارخانه و با احتساب ۱۷ درصد مالیات بر ارزش افزوده می باشد. قیمت بیلت بازار داخلی چین نیز شاهد افزایش بوده است. در بازار تانگ شان در حال حاشر بیلت مربع شکل تنی ۵۹۳ دلار می باشد، بیلت مستطیل شکل نیز تنی ۵۹۶ دلار به فروش می رسد.در حالی که قیمت بیلت دایره ای شکل تنی ۶۱۲ دلار می باشد. تمامی قیمت ها درب کارخانه و با احتساب ۱۷ درصد مالیات بر ارزش افزوده می باشد. قیمت فولاد بازار داخلی چین بعد از تعطیلات افزایش داشته که این امر به افزایش قیمت میلگرد طی روزهای آتی و بیلت کمک می کند. در هر حال افزایش قیمت به دلیل این که سطح فعالیت های تجاری پایین بوده است شاهد درآمد کمی هستیم. تجار چشم انداز مثبتی به بازار آینده فولاد دارند انتظار می رود قیمت فولاد بازار داخلی چین در هفته پیش رو روند افزایشی داشته باشد.


البته بماند که در حال حاضر حتی کالای چینی بی کیفیت هم به سفارش خود ما از این کشور وارد ایران می شد یا می شود؛ مضاف بر این که کشور چین امروزه بهترین کالا و قطعات را حتی در زمینه هوا و فضا برای اروپا ساخته و ارسال می کند.در واقع اگر بخواهیم دست به فرافکنی نزنیم و با خودمان و خریداران محصولات فولادی صادق باشیم این طور استنتاج می شود که از ماست که بر ماست؛ ما نباید به دنبال مقصر باشیم؛ زیرا مقصر خود ما هستیم؛ ما در اصل مشوق اصلی تولید کنندگان کالای بی کیفیت هستیم؛ البته در این میان کاهش قدرت خرید مردم در بازار داخلی و تنگای وضعیت اقتصادی هم مزید علت شده است.

علاوه بر این، کارشناسان در تحلیل بازار اسفند ماه می گویند که: بازار فولاد با یک رکود مصرفی در داخل کشور مواجه بود که خوشبختانه آرام آرام در حال بهتر شدن است. ظرفیت‌های فولاد در کشور افزایش پیدا کرده بود اما سازوکارهای صادراتی در واحدهای فولادی وجود نداشت. در ۲ تا ۳ سال اخیر جهش خوبی در تمامی بخش‌های موجود در کشور در ارتباط با صادرات رخ داد.




  • ۹۶/۱۲/۱۶
  • مهران بابایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی