دنیای اقتصاد | نرخ آهن آلات ، نرخ ارز

دنیای اقتصاد | نرخ آهن آلات ، نرخ ارز
پیوندها
  • ۰
  • ۰

کاهش تقاضا در بازار فولاد به دلیل ریسک خرید ناشی از آن

هفته گذشته قیمت قوطی و پروفیل به 3700 تومان رسیدو تا بین 100 تا 150 تومان افزایش یافت. در این میان به دلیل ریسک ناشی از خرید و فروش، معاملات متوقف گردید و پیشنهادهای قیمتی بسیار متغیر بوده است. برخی از تولید کنندگان نیز از فرصت سواستفاده کرده و قیمت قوطی پروفیل در ضخامت 2 را تا 3730 تا 3800 تومان معامله کردند. قیمت میلگرد آجدار نیز از شروع صبح با روند افزایشی آغاز گردید و قیمت از 40 تومان و تا 100 تومان بالا رفت.

 در این میان وضعیت بازار به شدت ملتهب شده و تقاضاها به شدت کاهش یافته و خریداران میانی که نقدینگی در دسترشان است، برر می توانند راحت تر اقدام به خرید بنمایند.

قیمت میلگرد راد همدان

پیشنهادهای قیمتی متغیر در میان فروشندگان محصولات فولادی

با وجود التهابات در بازار فولاد و افزایش قیمت قوطی و پروفیل و میلگرد، باعث شد که سطح معاملات و خرید و فروش در این بازار به شدت کاهش یابد، البته هرلحظه قیمت ها متغیر بوده و وقتی مشتریان در ازای یک پیشنهاد قیمتی از خو واکنش مثبت نشان می دهند فروشندگان بازهم قیمت را از آن بالاتر می برند که این اوضاع اصلا به نفع بازار نمی تواند باشد شاید با بررسی عمیقتر به این نتیجه برسیم که منشا اصلی تمامی این وقایع افزایش لحظه به لحظه و هیجانی ارز در بازار سیاه است و با توقف این افزایش و مهار آن توسط دولت، می توان به بهبود اوضاع بازار امید داشت.

قیمت میلگرد خرمدشت

کاهش قیمت ارز در بازار سیاه و امید به بهبود اوضاع آشفته بازار

یک خبر امید وارکننده در کانالهای خبری طی روزهای گذشته این بوده است که قیمت دلار در بازار سیاه به بالاترین حد خود رسید و سپس ناگهان افت کرده و تا 8300 تومان رسید. این خبر بسیار خوبی است که امیدواریم این روند تا بهبودی اوضاع بازار ادامه یابد. البته از نظر فعالان بازار دلیل افت ارز در بازار سیاه، آزاد شدن معاملات در صرافی ها بوده است که نرخ ارز را در بازار رارز کاهش داد. البته غیر از دلار، درهم امارات نیز 100 تومان ریزش داشت.

قیمت میلگرد نیشابور

انجام مچینگ در فولاد مبارکه و افزایش قیمت ورق در بازار فولاد

خبرهای مهمی از فولاد مبارکه در حوزه ورق فولادی بدین ترتیب بوده است که علاوه بر معاملات ورق گروم و تختال، مچینگ ورق نیز به میزان ۲۲۵۸۷۷ تن در بورس کالا انجام شده است. مجموع معاملات فولاد مبارکه طی هفته گذشته در بورس کالا شامل ۱۳۹۵۶۴ تن ورق گرم B، ۷۴۵۲۲ تن ورق سرد B و ۱۱۷۹۱ تن ورق گالوانیزه و قلع اندود بوده است. در اینجا با این تردید روبرو می شویم که چرا فولاد مبارکه به جای مچینگ، تولیدات خود را نبایستی به صورت یکجا عرضه کند تا از افزایش قیمت ها جلوگیری شود. این پاسخی است که بورس کالا و فولاد مبارکه باید برای این سوال داشته باشند شاید ما هم بتوانیم قانع شویم.

قیمت میلگرد روهینا

کاهش خرید اعتباری ورق فولادی در بازار بورس کالا

در این میان بسیاری از معاملات اعتباری در حوزه ورق گرم B فسخ شده و به انجام معامله نقدی تبدیل گشته است. البته کاهش معاملات اعتباری در بازار بورس دارای و انجام خرید و فروش نقدی دارای مزایای زیادی از جمله کاهش سفته بازی و افزایش نقدینگی در بخش تولید خواهد بود. در این میان بایستی دید چه سرنوشتی در انتظار معاملات ورق فولاد مبارکه خواهد بود و باطبع چه تاثیری بر قیمت بر قیمت قوطی پروفیل، قیمت لوله و سایر محصولات وابسته خواهد داشت.

  • ۹۷/۰۴/۱۲
  • مهران بابایی

قیمت قوطی و پروفیل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی